Polska Agencja Inwestycji i Handlu po raz kolejny została operatorem projektu Polskie Mosty Technologiczne, realizowanego w ramach Programu „Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki 2021-2027” (FENG). Spotkanie inauguracyjne otworzył wiceprezes PAIH Łukasz Gwiazdowski, który mówił o znaczeniu programów takich jak PMT dla dynamiki ekspansji firm na rynki zagraniczne.
Polskie Mosty Technologiczne były w poprzedniej edycji wielkim sukcesem. Widzimy ogromne zainteresowanie polskich firm zwiększaniem zasięgu swojej ekspansji na kolejne kraje. Zachęcam do śledzenia, które rynki i jakie branże zostały zaplanowane w tej edycji – mówił Łukasz Gwiazdowski.
Magdalena Gąsior, Manager Projektu, przedstawiła najważniejsze założenia nowej edycji programu. Mówiła między innymi o budżecie, zaplanowanej liczbie grantów oraz ramach czasowych dla zaplanowanych działań. W dalszej części spotkania eksperci PAIH omówili zagadnienia związane z rozpoczęciem handlu zagranicznego. Wojciech Nowicki z Departamentu Promocji przybliżył podstawowe zagadnienia związane z rozpoczęciem działalności eksportowej, Justyna Lipczyńska z Departamentu Wsparcia Eksportu mówiła o aspektach związanych z międzynarodową branżą e-commerce.
O charakterystyce rynku chińskiego opowiedział Andrzej Juchniewicz, który połączył się z uczestnikami z Zagranicznego Biura Handlowego w Szanghaju. Sesji wystąpień eksperckich towarzyszył panel dyskusyjny z przedstawicielami firm, którzy brali udział w poprzedniej edycji projektu Polskie Mosty Technologiczne.
Więcej informacji dostępnych jest na stronie internetowej projektu: pmt.paih.gov.pl.